Servicekunskap, ansvar och bemötande
Att kunna ge ett professionellt, vänligt och effektivt bemötande till kunderna skapar förtroende, lojalitet och mervärde för både kunden och företaget. Om ni vill öka kundnöjdheten, minska klagomål och stärka varumärket så är det här utbildningen för er.
- Typ: Företagsanpassad
- Längd: Halvdag (3 timmar)
- Var: På plats i våra utbildningslokaler, hos er eller på distans
Översikt:
Kundservice och kundbemötande är två viktiga kompetenser för alla som arbetar med kunder i olika former. Att kunna ge ett professionellt, vänligt och effektivt bemötande till kunderna skapar förtroende, lojalitet och mervärde för både kunden och företaget. Om ni vill öka kundnöjdheten, minska klagomål och stärka varumärket så är det här utbildningen för er.
Vi berör även delar av affärsutveckling vilket är en process att skapa och utveckla ett företags affärsmöjligheter. Det kan innebära att identifiera nya kunder, produkter, tjänster samt att förbättra befintliga relationer. Affärsutveckling kräver kreativitet och kommunikation. Målet är att öka företagets och kundernas framgång.
Det viktigaste är att man är villig att lära sig nya saker, ta emot feedback och förbättra sig kontinuerligt. Kundservice och kundbemötande är inte något som man lär sig en gång för alla, utan något som man måste öva och utveckla hela tiden
Utbildningsmål
Få bättre förståelse för kundernas behov, önskemål och förväntningar. Det gör det lättare att anpassa sin service och kommunikation till varje kund och situation.
Lära sig hur man skapar långsiktiga och goda relationer med kunderna. Det kan leda till att kunderna återkommer, rekommenderar företaget till andra och köper mer.
Förstå hur man kan hjälpa kunderna att lösa sina problem, svara på deras frågor och ge dem råd och tips. Det kan öka kundernas tillfredsställelse och förtroende för företaget och dess produkter eller tjänster.
Utveckla sin professionella yrkesroll och sitt självförtroende. Det kan göra att man trivs bättre på jobbet, känner sig mer motiverad och engagerad och presterar bättre.
Lära sig hur man hanterar olika typer av kunder, situationer och utmaningar. Det kan göra att man blir mer flexibel, kreativ och problemlösande i sitt arbete.
Innehåll:
- Kundfokus vs. produktfokus
- Kundmötet – före, under, efter
- Kundservice
- Bemötande och attityd
- Hur påverkar jag personligen kunden/servicetagaren?
- Medarbetarskap
- Vad förväntar sig medarbetare av sin arbetsplats idag?
- Vad förväntar sig arbetsgivaren av sin medarbetare idag?
- Relationer
- Kommunikation
- Dialog i stället för debatt
- Kommunikation i text och via telefon
- Affärsmannaskap
- Affärsetik
- Affärsinsikt
- Problemlösning
- Personligt ansvar
- Kundfokus, kundvård
Jag vill veta mer om utbildningen
Fyll i formuläret så återkommer vi till dig snarast med svar på dina frågor och funderingar