IT-Support

Servicedesk

Aktiv IT:s support är vår stolthet. Målsättningen är tydlig,
vi ska tillhandahålla Nordens bästa support och servicedesk.

Öppettider Servicedesk
Support ärenden
Växel
IT Servicedesk
Kassa/Print/AV Support

Värmländsk support året runt.

Vår servicedesk består av professionella IT-specialister med en bred teknisk kompetens som sitter på plats hos oss runt om i Värmland.

Aktiv IT:s servicedesk finns tillgänglig varje dag, och möjligheter till kontakt dygnet runt om avtalet tillåter. Så ni kan känna er trygga – Aktiv IT finns alltid till hands.

Möt servicedesk teamet

Lär känna våra servicedesk-medlemmar, tryck på namet för att se deras svar på några korta frågor.

Vad är det bästa med att jobba i Servicedesk?
– Definitivt kundkontakten och den härliga gemenskapen vi har i teamet.

Vilken är den vanligaste frågan du brukar få?
– ”Jag kan inte logga in och skrivaren fungerar inte” är frågor jag ofta får   

Bästa lunchlådan?
– Kaffe.

Vad är det bästa med att jobba i Servicedesk?
– Alla bra kollegor, hela gänget har ett driv för att finna lösningar för våra kunder 🙂

Vilken är den vanligaste frågan du brukar få?
– ”Har du tid för en fråga?” är nog den absolut vanligaste frågan jag får.

Bästa lunchlådan?
Ceasar med ceasar! En given favorit!

Vad är det bästa med att jobba i Servicedesk?
– Det är varierade uppgifter varje dag och att man får chansen att kunna hjälpa våra kunder.

Vilken är den vanligaste frågan du brukar få?
– ”Varför funkar inte VPN, Varför kommer jag inte in på datorn, Kommer inte in på fjärrskrivbordet”

Bästa lunchlådan?
– Korvstroganoff och ris är en stark favorit!

Vad är det bästa med att jobba i Servicedesk?
– Kollegorna som gör varje dag lite extra bra.

Vilken är den vanligaste frågan du brukar få?
”System X krånglar” är en fråga man ofta får.

Bästa lunchlådan?
Nudlar brukar gå varmt i veckorna, men tackar inte nej till en sallad från Oliven, handskalade räkor slår det mesta!

Vad är det bästa med att jobba i Servicedesk?
– Alla kollegorna och nära kontakten med kunder.

Vilken är den vanligaste frågan du brukar få?
– ”Jag kan inte logga in”

Bästa lunchlådan?
– Håller med Joakim, Korv Stroganoff.

Vad är det bästa med att jobba i Servicedesk?
Våran fantastiska Teamleader Stefan och alla trevliga kunder jag får prata med dagligen.

Vilken är den vanligaste frågan du brukar få?
– ”Jag har fått virus på min dator, min skrivare funkar inte och jag kan inte skicka/ta emot mail” är tre vanliga frågor.

Bästa lunchlådan?
Definitivt Grit kitchen i Karlstad, min favoritburgare är antingen Tryffel eller Smokey Bourbon.

Vad är det bästa med att jobba i Servicedesk?
– Samarbetet med kollegorna!

 Vilken är den vanligaste frågan du brukar få?
“Varför är min skärm helt svart?”

Bästa lunchlådan?
– Italian BLT från Subway tar jag vilken dag i veckan!

Vad är det bästa med att jobba i Servicedesk?
– Gemenskapen vi har och att få prata med alla kunder.
Känslan av att an ständigt utvecklas då ingen dag är den andra lik

Vilken är den vanligaste frågan du brukar få?
Kan du återställa mitt lösenord?

Bästa lunchlådan?
– Fisk, fisk och mer fisk.

Vad är det bästa med att jobba i Servicedesk?
Gemenskapen och att det ofta är väldigt lätt att göra folk glada med ens insats, sånt gör jobbet lite extra roligt.

Vilken är den vanligaste frågan du brukar få?
– En vanlig fråga man brukar få är ”Kan du återställa mitt lösenord?”

Bästa lunchlådan?
– Kebab är min favorit.

Vi effektiviserar och förenklar er IT-Miljö.

Vårt jobb är att se till att er lokala IT-miljö fungerar på bästa sätt och att ni får mesta möjliga utdelning på er investering. Vi hjälper er med support, infrastrukturplanering, inköp, rådgivning i IT-frågor och vi effektiviserar och förenklar.

Boka en gratis rådgivning

Kontakta oss för att diskutera era behov kring IT-support
där vi erbjuder gratis rådgivning.

Samarbete, ärlighet, professionalism och långsiktighet

Genom vår servicedesk och duktiga medarbetare hjälper vi er med felsökning, rådgivning, installation och konfiguration.

Vi utgår alltid ifrån era behov, vad ni vill åstadkomma och vilka förutsättningar ert företag har. Genom vårt engagemang jobbar vi tillsammans med våra kunder vilket leder till affärsmässiga och långsiktiga resultat.

Nyckelord för oss i arbetet är samarbete, ärlighet, professionalism och långsiktighet. Vi är experter på IT support, oavsett om vi utför support lokalt hos våra kunder eller via remoteuppkoppling.

Rätt lösning för er till rätt pris

För att våra kunder skall ni känna sig trygga erbjuder vi även avtal som reglerar hur många besök på plats per vecka vi gör

Hur långa inställelsetider vi har eller på vilket sätt er miljö skall övervakas. Vi ser till att ni får de lösningar ni behöver, till rätt priser.

Vi kompletterar lokal infrastruktur med:

Kom igång med tjänsten

Vi hjälper dig gärna med att komma igång med tjänsten.
Kontakta en av våra medarbetare nedan, eller fyll i formuläret, så återkommer vi till dig direkt.

Marcus Rask

Sälj och Marknadschef

Mathias Engelbrektsson

Inköpschef

Andreas Isaksson

Säljare IT

Anthon Bäckström

Säljare IT

Relaterade Tjänster

Vi erbjuder support som är i tjänst 7-21 vardagar och 8-21 under helger.

Vi jobbar förebyggande, tryggt och säkert!

Er licenshantering sköts helt automatiskt utav oss