Supportspecialist
Som supportspecialist ingår du i ett servicedeskteam som servar kunderna direkt i telefon, via chatt eller mail.
- Omfattning: Heltid
- Varaktighet: Tillsvidare
- Plats: Arvika, Karlstad, Årjäng
Gillar du att ge god och professionell service som gör skillnad?
Då vill vi att du läser vidare!
Om tjänsten:
Arbetstiderna varierar utifrån skift (dagtid, vardagar) och beredskap. Du tillsammans med ditt team ansvarar för att hantera och behandla de ärenden som kommer in vilket kan innebära allt från att svara på frågor, teknisk felsökning, dokumentation och eskaleringar. Vanliga arbeten som förekommer är lösenordsbyten, VPN installationer, applikationsfelsökningar, PC felsökning, garantihantering med mera. Utöver uppkommande ärenden så innefattar rollen även olika rutinarbeten och proaktiva delar, bland annat inom nätverk och servrar.
Om företaget:
Aktiv IT Partner Nordic AB är ett ledande företag inom IT, utbildning, dokument- och informationshantering. Företaget ingår i Aderian gruppen med en omsättning på ca 850 miljoner kronor. Bolaget erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av produkter, tjänster och konsultverksamhet.
Att jobba hos Aktiv IT
För rätt person är det här en tjänst med mycket goda utvecklingsmöjligheter och du kommer arbeta tillsammans med ca 50 kollegor lokalt i olika roller som hjälps åt med att hitta lösningar för kundens behov. Aktiv IT ingår i en koncern med över 300 anställda runt om i Sverige.
Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med våra samarbetspartner Microsoft, Acronis, Veam, VMWare med flera.
Vi tror att du
Som person är stresstålig, strukturerad och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt. Du är servicefokuserad och social med god kommunikativ förmåga. Din karaktär avspeglar nyfikenhet, ansvar, engagemang och samarbete. Du har förståelse för att denna supportroll representerar företagets ansikte utåt mot kund och är en viktig roll för oss som leverantör och samarbetspartner. Du behöver kunna behärska svenska och engelska väl i både tal och skrift.
Kvalifikationer
Krav:
- Goda kunskaper i svenska och engelska.
- Några års erfarenhet av teknisk support.
- Tidigare arbete med ärendehantering samt god telefonvana.
- God förståelse för infrastruktur och arbete med servrar.
- Kunskaper inom:
- Windows Server
- AD
- M365
- Nätverk
Meriterande:
- Kunskaper inom:
- Wifi
- Intune
- Azure
- Brandväggar
- Backup
Vi erbjuder dig:
- En kul roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka.
- En viktig roll med möjlighet att göra stor skillnad för både Aktiv IT och för våra kunder.
- Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar.
Ansök till tjänsten: Supportspecialist
Tjänsten är en tillsvidareanställning om heltid med fast lön. Önskat tillträde så snart som möjligt, urval sker löpande.
För mer information om tjänsten kontakta oss via jobb@aktivit.se eller kontakta Stefan Lindgren på tel: 054 – 45 40 947
Andra lediga tjänster:
2nd Line är ryggraden i Aktiv IT, det är här vi har den breda kunskapen samlad. Du kommer att ingå i ett skönt gäng på runt 10 tekniker.