Lediga tjänster

Säljare

Som säljare är du AktivITs ansikte utåt gentemot kunder och ansvarig för att säkerställa ett varmt och professionellt bemötande med en hög servicenivå.

Drivs du av att göra affärer och hitta de bästa lösningarna?

För att passa för denna roll krävs det att du är engagerad och driven. Du drivs av att göra affärer och hitta de bästa lösningarna för den kund du har framför dig.

Om tjänsten:

Tjänsten utgår från vårt Karlstadkontor.

Som säljare hos Aktiv IT bearbetar du befintliga kunder och jobbar uppsökande mot nykund för att erbjuda hela vårt sortiment. I arbetet som säljare hos oss ingår det att skapa offerter, uppdatera avtal samt att stötta tekniker för att se till att våra kunder får bästa möjliga partnerskap.

Du är målinriktad, uthållig och duktig på att själv planera och lägga upp ditt arbete. Samtidigt är du flexibel, serviceinriktad och trivs med att jobba i en föränderlig miljö. Utöver detta är du en kreativ person med positiv energi som smittar av sig på både kollegor och kunder.

Som säljare på Aktiv IT rapporterar du veckovis samt registrerar din aktivitet i företagets CRM-system.

Arbetsuppgifter:

  • Kundbesök och proaktiv bearbetning av kunder.
  • Identifiering av möjligheter och behov.
  • Bygga och bevara god kundkontakt.
  • Administrativt arbete kring offertarbete.
  • Teknisk rådgivning kring säkerhetslösningar och produktval.
Om företaget:

Aktiv IT Partner Nordic AB är ett ledande företag inom IT, utbildning, dokument- och informationshantering. Företaget ingår i Aderian gruppen med en omsättning på ca 850 miljoner kronor. Bolaget erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av produkter, tjänster och konsultverksamhet.

Att jobba hos Aktiv IT
Vi håller våra anställda högt och erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag samt privat sjukvårdsförsäkring. Korta beslutsvägar och minimalt med byråkrati gör att alla har möjlighet att påverka. Allt vi gör och hur vi är utgår från vår värdegrund ”Öppenhet, Respekt, Trygghet”. Det ska helt enkelt vara kul att gå till jobbet!

För rätt person är det här en tjänst med mycket goda utvecklingsmöjligheter och du kommer arbeta tillsammans med ca 50 kollegor lokalt i olika roller som hjälps åt med att hitta lösningar för kundens behov. Aktiv IT ingår i en koncern med över 300 anställda runt om i Sverige vilket ger den som vill möjlighet att växa.

Kvalifikationer

Krav:
  • B-körkort
  • Goda kunskaper i svenska och engelska.
Meriterande:
  • Erfarenhet av B2B ifrån branschen.
  • Idrottsbakgrund
  • Affärsdriven
  • Ambitiös
  • Långsiktig
  • Lagspelare
Vi erbjuder dig:
  • En kul roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka.
  • En viktig roll med möjlighet att göra stor skillnad för både Aktiv IT och för våra kunder.
  • Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar.

Ansök till tjänsten: Säljare

Tjänsten är en tillsvidareanställning om heltid med fast lön. Önskat tillträde så snart som möjligt, urval sker löpande.
För mer information om tjänsten kontakta oss via jobb@aktivit.se eller kontakta Marcus Rask på tel: 054-808 997

Andra lediga tjänster:

Som supportspecialist ingår du i ett servicedeskteam som servar kunderna direkt i telefon, via chatt eller mail.
Du kommer att ingå i vårt team med seniora tekniker. Spjutspetsen inom Aktiv IT. Här samlar vi den riktigt djupa kunskapen inom sina områden.

2nd Line är ryggraden i Aktiv IT, det är här vi har den breda kunskapen samlad. Du kommer att ingå i ett skönt gäng på runt 10 tekniker.

Med god teknisk förståelse och produktkunskap kan du presentera lösningar på kundens problem.