Jobba med oss

Är det dags för en ny utmaning?

Ledig Tjänst

Supporttekniker, Second Line

Gillar du att ha kundkontakt och har en naturlighet för att ge god och professionell service som gör skillnad? Har du lätt för att sätta dig in i andra människors vardag och gillar att hjälpa andra genom ett lösningsfokuserat förhållningssätt samtidigt som du har roligt på jobbet? Då kan detta vara precis rätt jobb för dig!

 

Ditt uppdrag

Som Supportspecialist Second Line ingår du i ett team med erfarna tekniker där ni tillsammans har en mycket bred kompetens och är rustade för att lösa de flesta typer av problem som kan uppstå.
Arbete utförs både på fjärr och på plats vilket innebär att du kommer jobba nära våra kunder vilket ställer högra krav på bra kundbemötande och professionalitet med stor servicekänsla.

I rollen som IT Supporttekniker – Second Line kommer du att:

Arbeta med det bästa av två världar, både teknik och människor där arbetstiden är förlagd mellan 08:00–17:00 på vardagar.
Du tillsammans med ditt team ansvarar för att lösa de ärenden som kommer in vilket kan innebära djupdykningar inom okända områden likväl som välkända, ena dagen kanske du sitter med ett komplicerat serverproblem och nästa dag är det en enkel ominstallation av dator. Du kommer få väldigt varierande arbetsuppgifter där bredden i kompetensen och viljan att lära kommer vara avgörande.
Du har kontinuerlig kundkontakt så en social och kommunikativ grund är av stor vikt i rollen.
Några exempel på arbeten som kan förekomma: PC felsökning, serverinstallation, felsökning nätverk, applikation och systemuppdateringar.

I denna roll är rörlighet viktigt och B-körkort är ett krav samt tillgång till egen bil är ett plus. Du har förmågan att se helheten, arbetar lösningsorienterat och är inte rädd för att visa engagemang, lära dig nya saker eller sätta dig in i nya system.

Vi erbjuder dig:

En kul roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka. En viktig roll med möjlighet att göra stor skillnad för både Aktiv IT och för våra kunder. Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med våra samarbetspartner Microsoft, Acronis, Veam, VMWare med flera.

Vi tror att du:

Som person är stresstålig, strukturerad och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt.

Du är servicefokuserad och social med god kommunikativ förmåga.

Din karaktär avspeglar nyfikenhet, ansvar, engagemang och samarbete.

Du har förståelse för att denna supportroll representerar företagets ansikte utåt mot kund och är en viktig roll för oss som leverantör och samarbetspartner.

Du behöver kunna behärska svenska och engelska väl i både tal och skrift.

För denna roll ser vi att du har flera års erfarenhet av teknisk support. Du har antagligen även arbetat med ärendehantering samt har en god telefonvana. Du har god förståelse för infrastruktur och arbete med servrar och även kunskaper inom Windows Server, AD, M365 och nätverk. Meriterande är kunskaper inom Wifi, Intune, Azure, brandväggar och backup.

Arbetstider: Dagtid

Omfattning: 100%

Arbetsort: Karlstad

Krav:
  • Körkort
  • Tillgång egen bil (ej ett krav)
  • Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
  • God kännedom och hantering av ITIL
  • Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
  • Erfarenhet av liknande arbete som teknisk konsult

Tror du att du är rätt person för oss?

Ansök enkelt genom att skicka ett mail till jobb@aktivit.se
Har du frågor kan du kontakta vår VD Tomas Björn genom adressen tomas@aktivit.se

Urvalet sker löpande varför du är välkommen med din ansökan snarast möjligt.