Entusiasm och engagemang

Aktiv IT söker ständigt kompetenta, entusiastiska och engagerade medarbetare, som vill vara med och utveckla verksamheten hos våra kunder och bidra till att vi håller hög kvalitet och når våra högt uppsatta mål.

Ledig Tjänst

Supporttekniker, First Line

Gillar du att ha kundkontakt och har en naturlighet för att ge god och professionell service som gör skillnad? Har du lätt för att sätta dig in i andra människors vardag och gillar att hjälpa andra genom ett lösningsfokuserat förhållningssätt samtidigt som du har roligt på jobbet? Då kan detta vara precis rätt jobb för dig!

Ditt uppdrag

Som Supportspecialist First Line ingår du i ett team som arbetar med väldigt mycket kundkontakt. Här servar vi kunderna direkt i telefon, via chatt eller mail. Du ansvarar för att kunderna får ett professionellt bemötande och samtidigt får svar på sina frågor samt problem lösta på bästa sätt.

I rollen som IT Supporttekniker – First Line kommer du att:

Arbeta med det bästa av två världar, både teknik och människor där arbetstiden varierar utifrån skift (dagtid, vardagar) och beredskap. Du tillsammans med ditt team ansvarar för att hantera och behandla de ärenden som kommer in vilket kan innebära allt från att svara på frågor, teknisk felsökning, dokumentation och eskaleringar. Vanliga arbeten som förekommer är lösenordsbyten, VPN installationer, applikationsfelsökningar, PC felsökning, garantihantering med mera. Utöver uppkommande ärenden så innefattar rollen även olika rutinarbeten och proaktiva delar, bland annat inom nätverk och servrar. I denna roll krävs det att man arbetar med kunden i fokus hela tiden. Du har förmågan att systematiskt bilda en helhetsbild utav olika situationer, arbetar lösningsorienterat och är inte rädd för att visa engagemang, lära dig nya saker eller sätta dig in i nya system

Vi erbjuder dig:

En kul roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka. En viktig roll med möjlighet att göra stor skillnad för både Aktiv IT och för våra kunder. Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med våra samarbetspartner Microsoft, Acronis, Veam, VMWare med flera.

Vi tror att du:

Som person är stresstålig, strukturerad och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt.

Du är servicefokuserad och social med god kommunikativ förmåga.

Din karaktär avspeglar nyfikenhet, ansvar, engagemang och samarbete.

Du har förståelse för att denna supportroll representerar företagets ansikte utåt mot kund och är en viktig roll för oss som leverantör och samarbetspartner.

Du behöver kunna behärska svenska och engelska väl i både tal och skrift.

För denna roll ser vi att du har några års erfarenhet av teknisk support. Du har antagligen även arbetat med ärendehantering samt har en god telefonvana. Du har god förståelse för infrastruktur och arbete med servrar och även kunskaper inom Windows Server, AD, M365 och nätverk. Meriterande är kunskaper inom Wifi, Intune, Azure, brandväggar och backup.

Arbetstider: Dagtid

Omfattning: 100%

Arbetsort: Vi har idag kontor på flera platser i Värmland och är flexibla kring placeringen av våra anställda.

Krav:

  • Körkort
  • Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
  • God kännedom och hantering av ITIL
  • Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
  • Erfarenhet av liknande arbete som supporttekniker

Tror du att du är rätt person för oss?

Ansök enkelt genom att skicka ett mail till jobb@aktivit.se
Har du frågor kan du kontakta vår VD Tomas Björn genom adressen tomas@aktivit.se

Urvalet sker löpande varför du är välkommen med din ansökan snarast möjligt.