Jobba med oss

Är det dags för en ny utmaning?

Ledig Tjänst

Innesäljare

Som Innesäljare är du AktivITs ansikte utåt gentemot kunder och ansvarig för att säkerställa ett varmt och professionellt bemötande med en hög servicenivå.

Vilka är vi?

Aktiv IT Partner Nordic AB är ett ledande företag inom IT, utbildning, dokument- och informationshantering. Företaget ingår i Aktiv IT Partner gruppen med en omsättning på ca 82 miljoner kronor inom IT-produkter, konsulttjänster, Copy/print, Kassasystem och utbildningar. Bolaget erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av produkter, tjänster och konsultverksamhet. Bolaget har specialiserad expertis inom bland annat IT-tjänster samt utskriftshantering för kontor och produktion.

I rollen som Innesäljare kommer du att:

Vara AktivITs ansikte utåt gentemot kunder och ansvarig för att säkerställa ett varmt och professionellt bemötande med en hög servicenivå. Du tar emot order och kundservicefrågor via de olika kanalerna – e-mail, web, telefon och ärendehanteringssystem. I arbetet som Innesäljare hos oss ingår det att skapa offerter, uppdatera avtal samt att stötta företagets säljare och tekniker.

Du är målinriktad, uthållig och duktig på att själv planera och lägga upp ditt arbete. Samtidigt är du flexibel, serviceinriktad och trivs med att jobba i en föränderlig miljö. Utöver detta är du en kreativ person med positiv energi som smittar av sig på både kollegor och kunder.

Som innesäljare på Aktiv IT rapporterar du veckovis samt registrerar din aktivitet i företagets CRM-system.

Arbetsuppgifter:

Ansvar för försäljning mot nya och befintliga kunder.

Stötta företagets tekniker och säljare med offert och avtalsskrivning.

Sköta beställningar mot leverantörer och säkerställa leverans till kund.

Personliga egenskaper

För att passa för denna roll krävs det att du är engagerad och driven. Du drivs av att göra affärer och hitta de bästa lösningarna för den kund du har framför dig.

Övrigt om rollen

För rätt person är det här en tjänst med mycket goda utvecklingsmöjligheter och du kommer arbeta tillsammans med 50 kollegor i olika roller som hjälps åt med att hitta lösningar för kundens behov.

Arbetstider: Dagtid

Omfattning: 100%

Arbetsort: Vi har idag kontor på flera platser i Värmland och är flexibla kring placeringen av våra anställda.

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av B2B ifrån branschen (meriterande ej krav)
  • Idrottsbakgrund (meriterande ej krav)
  • Affärsdriven
  • Ambitiös Långsiktig Lagspelare
  • B-körkort (krav)

Tror du att du är rätt person för oss?

För mer information om tjänsten kontakta oss via jobb@aktivit.se eller kontakta Marcus Rask på 0702500774 eller marcus@aktivit.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning om heltid med fast lön.

Önskat tillträde så snart som möjligt, urval sker löpande.